«Λακωνία», το όνομα που φοβούνται όλοι οι καπετάνιοι. Η τραγική ιστορία με τα τρία πολύνεκρα ναυάγια πλοίων που όλα είχαν το ίδιο όνομα. Τα σενάρια για σαμποτάζ και ο μυστηριώδης θησαυρός που πήγε στο βυθό της θάλασσας


Στις 25 Φεβρουαρίου του 1917, βυθίστηκε ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο που είχε μετατραπεί σε καταδρομικό για τις ανάγκες του . Χάθηκαν 12 άνθρωποι. Το όνομά του ήταν Λακωνία. Στις 2 Σεπτεμβρίου του 1942, βυθίστηκε ένα άλλο πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, που εκτελούσε κι αυτό χρέη για την πολεμικό ναυτικό, κατά τη διάρκεια του Β΄παγκοσμίου πολέμου. Οι νεκροί έφτασαν τους 1.500. Το όνομά του πλοίου, Λακωνία. Στις 19 Δεκεμβρίου του 1963, βυθίστηκε ένα τρίτο κρουαζιερόπλοιο, αυτή τη φορά σε περίοδο ειρήνης. Οι νεκροί έφτασαν τους 128. Το όνομά του πλοίου; Λακωνία! Υπόθεση 1. Ο χαμένος θησαυρός του «Λακωνία» Το πρώτο «Λακωνία» ήταν ένα πολυτελές υπερωκεάνιο της εταιρίας Cunard. Από το 1914 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 1916, χρησιμοποιήθηκε ως ένοπλο εμπορικό καταδρομικό για τις ανάγκες του α’ παγκοσμίου πολέμου. Στις 25 Φεβρουαρίου του 1917, όταν το εντόπισε ένα γερμανικό υποβρύχιο, το «Λακωνία» είχε επιστρέψει στα κανονικά του καθήκοντα ως απλό εμπορικό πλοίο. Μετέφερε 75 επιβάτες και 217 μέλη του πληρώματος. Τορπιλίστηκε απ’ τους Γερμανούς και βυθίστηκε μέσα σε λίγες ώρες. Έχασαν τη ζωή τους 12 άνθρωποι, ανάμεσά τους και δύο Αμερικάνες.

Θαμμένο πλοίο 4500 ετών σε αιγυπτιακή νεκρόπολη

Ένα καλοσυντηρημένο πλοίο, μήκους 18 μέτρων και ηλικίας σχεδόν 4.500 ετών, ήρθε στο φως στη νεκρόπολη των πυραμίδων του Αμπουσίρ, κοντά στο Κάιρο, ανακοίνωσαν Τσέχοι αρχαιολόγοι. Το πλοίο είχε θαφτεί πάνω σε μια πέτρινη βάση, δίπλα σε ένα μασταμπά, δηλαδή έναν πυραμιδοειδή τάφο από αυτούς που προορίζονταν για τους υψηλόβαθμους αξιωματούχους της αρχαίας Αιγύπτου. Πιθανότατα ανήκε στον ιδιοκτήτη του τάφου που φαίνεται ότι ήταν «μια προσωπικότητα πολύ υψηλού κύρους», όπως εξηγεί ο Τσέχος αρχαιολόγος Μίροσλαβ Μπάρτα, ο επικεφαλής της αποστολής, σε ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου. 

Μινωικό πλοίο στις ακτές της Μικράς Ασίας

Είχε ξεκινήσει από την Κρήτη, κάπου τέσσερις χιλιάδες χρόνια πριν. Πού πήγαινε όμως, το μινωικό πλοίο που εντόπισαν Tούρκοι αρχαιολόγοι στον βυθό του κόλπου Χισαρονού, απέναντι από τη Ρόδο και την Κω;

Πιθανότατα στην αρχαία Κνίδο, της Δωρικής Εξάπολης, που, όπως ξέρουμε από τα αρχαιολογικά της ευρήματα, ήταν κατοικημένη ήδη από τα χρόνια του μινωικού πολιτισμού. Ισως δεν αποκαλυφθεί ποτέ ο προορισμός του, αλλά με το ίδιο το σκαρί του και με το φορτίο του, οι επιστήμονες θα λάβουν πολλές πληροφορίες για την εποχή του.Δεν είναι πολλά τα μινωικά ναυάγια που έχουν εντοπιστεί. Εκτός από αυτό στη μικρασιατική ακτή έχουμε ένα ακόμα που ερευνά η Ελπίδα Χατζιδάκη στην Κρήτη, κοντά στο νησάκι Ψείρα και έχει χρονολογηθεί το 1800 π.Χ.

103 χρόνια από τη ναυμαχία της Λήμνου: Το ελληνικό ναυτικό συντρίβει τον οθωμανικό στόλο

Οι Βαλκανικοί Πόλεμοι δεν κρίθηκαν μόνο στην ξηρά, αλλά και στη θάλασσα, όπου το ελληνικό ναυτικό αντιμετώπισε τον στόλο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, κατανικώντας τον και πρακτικά κλείνοντάς τον στα Στενά των Δαρδανελλίων- ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την απελευθέρωση των νησιών του Αιγαίου.

Τον πόλεμο στη θάλασσα έκριναν δύο μεγάλες ναυμαχίες: της Έλλης (στις 16 Δεκεμβρίου 1912- 3 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με το ημερολόγιο που χρησιμοποιούσαν τότε), και της Λήμνου, η οποία ακολούθησε, λίγο καιρό μετά, στις 18 Ιανουαρίου 1913 (5 Ιανουαρίου, σύμφωνα με το παλαιό ημερολόγιο). Σε αυτές, καθοριστικός ήταν ο ρόλος του θρυλικού θωρηκτού (αν και τυπικά χαρακτηρίζεται εύδρομο μάχης) «Γεώργιος Αβέρωφ», της ναυαρχίδας του ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη.

Το Καλυψώ, το θρυλικό πλοίο του Κουστώ, θα ξεκινήσει και πάλι τα ταξίδια του στις ανοιχτές θάλασσες

Το Καλυψώ, το θρυλικό ωκεανογραφικό σκάφος του Ζακ-Υβ Κουστώ που σάπιζε εγκαταλειμμένο από το 2007 σε ένα γαλλικό λιμάνι, θα ξεκινήσει και πάλι τα ταξίδια του στις ανοιχτές θάλασσες, όπως ανακοίνωσε το Ίδρυμα Κουστώ.

«Εργαζόμαστε ώστε να βγάλουμε το πλοίο από το Κονκαρνό (της Βρετάνης) σε τρεις μήνες. Ο στόχος μας είναι να το αποκαταστήσουμε πλήρως και να αρμενίζει ξανά για να γίνει ο πρεσβευτής των ωκεανών, όπως το επιθυμούσε ο κυβερνήτης του», ανέφερε το Ίδρυμα στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Εκτιμούμε ότι θα χρειαστούν 12-18 μήνες μέχρι να γίνει αξιόπλοο το Καλυψώ», συνέχισε, διευκρινίζοντας ότι έχει έρθει σε επαφή με εταιρείες που θα μπορούσαν να αναλάβουν το έργο.